سفارش تبلیغ
صبا ویژن






مجموعه تولیدی دکور و جعبه جواهر تهران

گروه تولیدی دکور و جعبه جواهر تهران www.jtd.ir    jtd


نوشته شده در یادداشت ثابت - یکشنبه 94/12/3ساعت 11:37 صبح توسط مقدم نظرات ( ) |

گروه تولیدی دکور و جعبه جواهر تهران www.jtd.ir    jtd


نوشته شده در یادداشت ثابت - یکشنبه 94/12/3ساعت 11:36 صبح توسط مقدم نظرات ( ) |

 

گروه تولیدی دکور و جعبه جواهر تهران www.jtd.ir    jtd


نوشته شده در یادداشت ثابت - یکشنبه 94/12/3ساعت 11:29 صبح توسط مقدم نظرات ( ) |

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس رحیم حاج نایبی در برنامه مناظره که در حال پخش است گفت: در نظام مالیات بر ارزش افزوده فروشنده باید مالیات مورد نظر را به عنوان صورت‌حساب از مشتری نهایی دریافت کند.

وی ادامه داد: اما بحث ما در اینجاست که اولین فروشنده باید این مالیات را اخذ کند ولی مشکل در مراحل بعدی نیز مالیات بر ارزش فزوده اخذ می‌شود.

محمد‌رضا پورابراهیمی با اشاره به صحبت‌های حاج نایبی گفت: ما در قانون گفته‌ایم که مالیات بر ارزش افزوده تنها یک بار و آن هم از فروشنده اول اخذ خواهد شد و در مراحل بعدی مالیات بر اجرت و سود محاسبه می‌شود.

وی ادامه داد: افشای اطلاعات با صدور فاکتور می‌تواند بسیاری از این مشکلات را برطرف کند.

حاج نایبی با اشاره به صحبت‌های پورابراهیمی گفت: اگر از بحث مالیات بر ارزش افزوده در صنف طلا خارج شویم و نگاهی به آهن‌فروشان بیندازیم هم‌اکنون سه تولید‌کننده عمده فولاد در کشور وجود دارد که این تولید‌کنندگان نیز کالاهای خود را در بورس کالا عرضه می‌کند.

وی ادامه داد: وقتی ما می‌گوییم تولید‌کننده خودرو 8 درصد مالیات بر ارزش افزوده را محاسبه و از خریدار خودرو اخذ ‌کند به این مفهوم است که تولید‌کننده فولاد نباید مالیات بر ارزش افزوده بدهد.

وی گفت: ما می گوییم مشکل در سازمان امور مالیاتی است به طوری که سازمان امور مالیاتی باید قانون را به نحو صحیح اجرا کند.

حاج نایبی با اشاره به اینکه آهن‌فروش نمی‌تواند خودش آهن را تولید کند گفت: در قانون آمده اولین فروشنده باید مالیات را اخذ کرده و به دولت پرداخت کند بنابراین تولید‌کننده آهن اخذ‌کننده اول نیست.

پناهی قائم‌مقام سازمان امور مالیاتی در واکنش به صحبت‌های حاج نایبی گفت: همانطور که من نیز تاکید کردم با صدور فاکتور این مشکل برطرف می‌شود به طوری که تمام زنجیره باید فاکتور را نوشته و به خریدار و فروشنده بعد تحویل دهد.

در ادامه برنامه مناظره جمشید پژویان با اشاره به صحبت‌های مطرح شده گفت: در دنیا مالیات بر مصرف زمان زیادی است که اجرا می‌شود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: هدف از گرفتن این مالیات اول جلوگیری از مالیات مضاعف است به این معنی که اگر تولید‌کننده پنبه یکبار مالیات بر ارزش افزوده را دارد دیگر احتیاجی نیست که تولید‌کننده لباس نیز این مالیات را پرداخت کند. از این جهت طراحی این مالیات مورد اقبال همه کشورها قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه عوامل اقتصادی در چرخه اقتصاد کشور فعال هستند گفت: در گذشته مالیات توسط شرکت‌ها پرداخت می‌شد به طوری که شرکت‌ها یک حساب مشخص داشتند و مامور سازمان مالیات به راحتی می‌توانست این مالیات را محاسبه و از شرکت‌ها اخذ کند.

وی گفت: مالیات بر ارزش افزوده قرار بود جایگزین مالیات بر مصرف و مالیات بر مشاغل شود به طوری که هیچ کس تصور نمی‌کرد چنین مشکلی پیش آید.

پژویان تصریح کرد: من فکر می‌کنم مشکل اصلی ما اصلاح کلی نظام مالیاتی است. اگر قانون مالیات بر مجموع درآمد تصویب شود درآمد اصناف و مشاغل نیز شفاف و مشکل حل خواهد شد.

http://www.jtd.ir

نماینده طلافروشان: ما تابع قانون هستیم/ قانون نیازمند اصلاحاتی است - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930406000653#sthash.Xwnop56b.dpuf

نوشته شده در یادداشت ثابت - دوشنبه 93/5/28ساعت 10:18 صبح توسط مقدم نظرات ( ) |

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر از بازگشت رونق به بازارهای طلا و سکه طی دو سه روز گذشته و پس از دو ماه رکود خبرداد و گفت: در یک هفته اخیر قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 15 دلار و قیمت سکه تمام 8 هزار تومان در 10 روز اخیر کاهش یافته است.

محمد کشتی آرای در گفتگو با مهر از بازگشت رونق به بازارهای طلا و سکه طی دو سه روز گذشته و پس از دو ماه رکود در این بازارها خبرداد و گفت: همزمان با این اتفاق، قیمت طلا در بازارهای جهانی نیز با کاهش همراه شده است.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر افزود: معمولا در فصل خردادماه به دلیل قرار گرفتن فصل امتحانات و درگیری خانواده ها با این موضوع، بازارهای اقتصادی با رکود همراه می شوند، امسال هم در ادامه خرداد، ماه رمضان آغاز شد و با توجه به گرمی هوا، بازارها از جمله سکه و طلا با رکود مواجه بودند.

وی ادامه داد: این موضوعات با کاهش بازدهی برخی فعالیت های اقتصادی همراه بود و همین امر بر رکورد بازار سکه و طلا دامن زد، اما پیش بینی می شد که پس از ماه مبارک رمضان رونق به بازار سکه و طلا بازگردد که این اتفاق افتاد و بازارهای مذکور فعال شده اند.

کشتی آرای پیش بینی کرد که تا پایان فصل تابستان همچنان بازار سکه و طلا رونق خرید و فروش داشته باشد، زیرا تابستان بهترین زمان از نظر مسائل اقتصادی، گردش مالی، داد و ستدها در تمام دنیا است.

وی با بیان این مطلب که حرکت پولی در حال حاضر در جامعه مشهود است، عنوان کرد: هم اکنون در حال برون رفت از رکود هستیم.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر ادامه داد: با توجه به آرامش و سکون از جمله آرامش پس از بحران اوکراین و عراق، از نگرانی ها کاسته شده و بازارهای جهانی طلا با رونق مواجه شدند، زیرا همواره بازارهای مالی متاثر از بازارهای سیاسی هستند؛ بنابراین با توجه به ثبات مباحث سیاسی، اقتصاد هم به آرامش و سکون رسیده است.

وی اضافه کرد: انتشار برخی آمارهای اقتصادی در روزهای گذشته نشانه های مثبت اقتصادی در کشورهای دنیا را به نمایش می گذارد و بدین ترتیب با افزایش قیمت ارزها مانند یورو، دلار و پونددر بازارهای جهانی ، نرخ طلا کاهش یافته است و بازار داخلی هم از آن تاثیر گرفته است.

کشتی آرای گفت: در یک هفته اخیر قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 15 دلار کاهش یافته است، قیمت سکه تمام بهار آزادی هم 8 هزار تومان در 10 روز اخیر کاهش یافته است، در عین حال نرخ هر گرم طلای 18 عیار در بازار داخلی هم در این مدت 2 هزار ریال تا 8 هزار ریال کاهش یافته است.

وی پیش بینی کرد که بازار جهانی طلادر ثبات و همین محدود باقی بماند و با توجه به آن قیمت طلا در بازار داخلی هم متاثر از آن باشد.

http://www.jtd.ir


نوشته شده در یادداشت ثابت - یکشنبه 93/5/27ساعت 2:47 عصر توسط مقدم نظرات ( ) |

<      1   2   3   4   5   >>   >


قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت